Cara Menyertai Lazada Malaysia Blogger Contest


Semua blogger di Malaysia dijemput untuk menyertai Lazada Malaysia Blogger Contest 2017 bersempena Ulangtahun ke 5 Lazada Malaysia.  Untuk menyertai contest ini, anda hanya perlu untuk menjawab soalan-soalan berikut dalam bentuk blogpost dalam blog masing-masing. Soalan-soalan tersebut adalah:

a. What do you love about Lazada Malaysia?
b. Top three Product picks from Lazada Malaysia (your three favorite products)
c. How do you think Lazada Malaysia can improve?
d. What is your birthday wish to Lazada Malaysia?


Pertandingan ini boleh disertai oleh semua blogger di Malaysia sehingga 23 Mac 2017


Hadiah yang ditawarkan adalah bergantung kepada bilangan blogger yang sertai contest ini. Lebih banyak blogger yang serta, lebih lumayan hadiah yang ditawarkan. 

1. Kurang dari 50 penyertaan (10 pemenang)


1st Prize: 1 x RM300
2nd Prize: 3 x RM200
3rd Prize: 6 x RM100

2. Lebih dari 50 dan kurang dari 100 penyertaan (20 pemenang)

1st Prize: 1 x RM500
2nd Prize: 7 x RM250
3rd Prize: 12 x RM125

3. Lebih dari 100 penyertaan (30 pemenang)

1st Prize : 1 x RM800
2nd Prize : 12 x RM300
3rd Prize :17 x RM150

Saya juga tidak ketinggalan untuk menyertai Lazada Malaysia Blogger Contest. Sebagai salah seorang pengguna setia Lazada Malaysia, hampir setiap bulan ada sahaja barang yang saya beli dari Lazada. Daripada lampin pakai buang sehinggalah ke gajet kebanyakkannya saya beli daripada Lazada. 

Kenapa saya suka Lazada?

Saya sememangnya suka membeli secara online. Lazada memberikan saya peluang dan ruang yang baik untuk membeli secara atas talian dengan harga yang sangat berpatutan dan dalam masa yang sama memudahkan saya unutk membeli. Tambahan lagi dengan pelbagai jenis diskaun ditawarkan setiap minggu dan setiap musim perayaan, Lazada sentiasa mendapat tempat dihati saya.

Hampir semua barang yang anda terfikir untuk beli ada di Lazada. Ini menunjukkan bahawa Lazada mempunyai pilihan barangan yang sangat banyak.


3 Barang Kegemaran Saya di Lazada

Berikut adalah 3 barang kegemaran saya di Lazada. Ada yang saya dah beli, ada yang akan saya beli 
dan ada yang saya akan beli berulang kali.

1. Drypers


Ini adalah barang yang akan saya beli setiap satu atau dua bulan sekali daripada Lazada. Sebab utama saya kerap membeli dari Lazada adalah kerana harganya yang lebih murah berbanding membeli lampin pakai buang di kedai-kedai. Jika anda menggunakan Shopback, andan boleh jimat sehingga RM5 untuk setiap satu pek lampin. Pada saya RM5 adalah satu nilai yang signifikan untuk kita berjimat untuk jangka masa panjang. 

2. Professional Microphone untuk Youtuber



Untuk pengetahuan anda, saya mempunyai Youtube Channel saya sendiri dan saya dah mula serius untuk buat video di Youtube bermula 2017. Oleh itu, saya perlukan set mikrofon yang baik untuk memudahkan saya membuat video yang menarik dan mudah difahami oleh penonton. Harapan saya, dalam tahun 2017, saya nak hasilkan sekurang-kurangnya 100 video dalam Youtube Channel saya. Saya juga harap anda semua untuk subscribe Youtube Channel saya.


3. Xiaomi Mi Mix


Xiaomi adalah antara jenama kegemaran saya. Tambahan lagi jika ian ditawarkan dengan harga yang menarik di Lazada Malaysia, sememangnya ia akan sentiasa menjadi watch list apa yang saya nak beli dari Lazada. Xiaomi memang terkenal dengan telefon yang murah tetapi memberikan feature yang menarik. Saya suka dengan Xiaomi Mi Mix kerana keunikkanya yang 'bazel less' dengan prosessor yang amat baik.  

Apa yang Lazada boleh tambahbaik?

Setakat ini saya tiada sebarang aduan berkenaan Lazada. Saya harap banyak lagi kerja sama antara Lazada dan Blogger di masa akan datang.

Saya harap Lazada Malaysia akan terus menjadi medan membeli secara atas talian yang memberikan tawaran harga yang terbaik. Selamat Ulang Tahun ke 5 untuk Lazada Malaysia dan semoga terus maju.


Kepada pembaca blog ini, jangan lupa untuk mengambil kesempatan membeli belah di Lazada Malaysia semasa Jualan Ulangtahun ke 5 Lazada Malaysia yang akan berlangsung pada 22-24 Mac 2017. Pelbagai tawaran menarik akan diberikan. 😊 Jangan lupa untuk muat turun aplikasi Lazada supaya anda dapat melihat tawaran-tawaran menarik.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Back To Top