Cara Menyediakan Amazon Affiliate Webstore / Blog dalam Masa Kurang Dari 10 minit

Cara Menyediakan Amazon Affiliate Webstore / Blog dalam Kurang Dari 10 minit


Cara Menyediakan Amazon Affiliate Webstore / Blog. Siapa yang tidak mengenali Amazon sila angkat tangan? Amazon.com adalah antara laman sesawang ecommerce yang pertama di dunia dan antara yang paling popular di eropah. Dengan jutaan pelanggan dan pembeli setiap hari, pastinya Amazon bukanlah calang-calang web ecommerce. Apa yang menarik minat saya adalah Amazon.com juga ada menyediakan platform untuk kita menjadi affiliate kepada produk mereka. Dan setiap jualan daripada link khas, kita akan mendapat komisen antara 4%-10% bergantung kepada barang yang dibeli oleh pelanggan melalui link kita.


Untuk mempromosikan barangan di Amazon.com, secara umumnya bukanlah sesuatu yang mudah kerana beberapa faktor.
  1. Penyediaan blog atau website yang memakan masa yang lama untuk mempromosikan barangan di Amazon.com.
  2. Pelanggan yang membeli di Amazon.com kebanyakannya adalah dari Eropah dan Amerika dan jika anda mahu promosikan barangan pastinya perlu dalam bahasa inggeris.

    Penyediaan blog atau website yang memakan masa yang lama untuk mempromosikan barangan di Amazon.com

    Kini ada cara yang lebih mudah untuk menyediakan blog atau website untuk mempromosikan Amazon Affiliate iaitu dengan menggunakan sistem Nichify. Apakah sistem Nichify? Sistem tersebut adalah sistem Affiliate Amazon secara automatik. Sistem Nichify ini telah diintergrate dengan Amazon.com dan ini bermakna, kita tidak perlu untuk memilih satu persatu barang yang ada di Amazon untuk dipromosikan.  Masih blur-blur tentang sistem ini? Untuk memahami lebih lagi anda boleh tonton video ini.


    Dah faham? Ok..

    Bagi permulaan domain anda akan menjadi subdomain kepada Nichify tetapi anda boleh tukarkan kepada domain anda sendiri kemudian setelah anda menyediakan webstore anda di Nichify. Jika anda menyediakan webstore affiliate melalui Nichify, anda bukan sahaja akan diberikan panduan step by step untuk menyediakan laman web affiliate Amazon, memilih kata kunci yang boleh menjana pendapatan dan cara memilih barangan yang boleh dijualkan. 

    Anda mungkin boleh menyediakan sendiri di Wordpress tetapi ianya akan memakan masa yang sangat lama. Percayalah, saya pernah mencubanya. Beberapa kali..

    Saya sendiri telah mencuba sistem Nichify ini dan telah menyediakan sebuah laman Affiliate Amazon. Anda boleh jenguk-jenguk laman tersebut di www.gshocksolar.com ;-) Ini adalah langkah pertama dalam menyediakan laman affiliate amazon kita sendiri. 

    Cara Menyediakan Amazon Affiliate Webstore / Blog dalam Masa 5 Minit

    Apa yang paling menarik bagi saya dalam sistem Nichify ini adalah terdapat SEO Score bagi setiap page, post, product description dan lain-lain. SEO Score ini akan menentukan sejauh mana post yang kita sediakan itu adalah optimize dengan kehendak SEO. Terdapat 10 checklist disediakan yang perlu dipenuhi untuk optimize dengan kehendak SEO. Jadi secara tidak langsung, kedai kita akan lebih mudah mendapat rangking di Google!

    Cara Menyediakan Amazon Affiliate Webstore / Blog dalam Kurang Dari 10 minit

    Dan perkara yang paling menarik adalah anda boleh sediakan Amazon Affiliate Webstore / Blog dalam Masa Kurang dari 10 minit. 

    Tetapi perlu saya ingatkan dan bahawa anda mungkin tidak akan dapat menjana apa-apa pendapatan jika anda sediakan dalam masa 10 minit, dan tinggalkan webstore itu begitu sahaja. 10 minit yang dimaksudkan adalah untuk anda buat webstore affiliate dan masukkan produk - produk yang anda ingin promosikan di dalam webstore. Tidak termasuk artikel atau kemaskini kedai affiliate amazon anda.

    Bagaimana dengan maintenance kedai Amazon Affiliate? 

    Sejujurnya bagi pendapat (dan pengalaman) saya, maintenance Affiliate webstore ini tetap memerlukan anda untuk bekerja (bekerja dengan bijak). Anda mungkin perlu menyediakan beberapa artikel berkaitan produk yang anda jualkan dan mengoptimasikannya mengikut kehendak SEO. Oleh kerana webstore saya dalam bahasa inggeris, saya boleh mengupah freelancer untuk menulis beberapa artikel untuk saya ;-) Ini akan lebih memudahkan saya untuk mengemaskini Amazon Affiliate webstore saya. Untuk artikel-artikel, saya akan cuba untuk mengupah freelancer daripada Fiverr.com.


    Ok..

    Rasanya cukup untuk setakat ini dulu..

    Jika anda berminat untuk menggunakan Nichify atau ingin mengetahui dengan lebih lanjut berkaitan Nichify. Boleh lihat di link di bawah.


    Terima kasih kerana membaca Cara Menyediakan Amazon Affiliate Webstore / Blog dalam Masa Kurang Dari 10 minit. Jika terdapat sebarang persoalan, boleh ajukan di ruangan kosong. Saya sedia menjawab setakat kemampuan dan pengalaman saya.

    2 ulasan:

    1. saya dah cuba sistem, memang senang nak guna.. lagi senang dari buat cara manual

      BalasPadam
    2. Betul tu..memang mudah dengan menggunakan sistem nichify ni untuk buat kedai affiliate amazon kita sendiri. Paling best sebab akan ceklist untuk SEO ;-)
      Setiao kejayaan bermula dengan langkah pertama..Dan langkah pertama untuk berjaya jadi affiliate amazon adalah dengan menyediakan kedai kita sendiri ;-) Sama-sama kita berusaha!! ;-)

      BalasPadam

    Back To Top