Soal Jawab Wikicara #9 : Cara Pembayaran dari Globaltestmarket (Online Survey)?

buat duit dengan online survey, survey online

Terima kasih kepada Cik Fatihah yang bertanyakan soalan. Pertama sekali saya ucapkan tahniah kerana dah selangkah dalam menjana pendapatan dengan online survey. Saya juga nak nasihatkan untuk anda baca cara untuk pastikan online survey tersebut bukan SCAM.

Ini adalah penting untuk memastikan anda tidak tertipu dengan janji kosong yang diberikan oleh laman online survey yang scam.

Berbalik kepada soalan Cik Fatihah. Ini soalan beliau:


Secara umumnya, beliau bertanyakan bagaimana Globaltestmarket membuat pembayaran kepada kita. 

Ok.

Globaltestmarket adalah antara laman online survey yang paling saya sukai. Dan antara yang paling kerap saya dapat jemputan untuk menjawab survey.

Setakat artikel in ditulis, ini adalah status akaun Globaltestmarket saya:


Saya cuma nak tunjuk bahawa memang saya ada sertai Globaltestmarket ini cuma sekarang saya tidak mempunyai banyak masa untuk menjawab online survey yang disenaraikan. Jadi banyak online survey yang masih belum dijawab.

Berkenaan pembayaran pula, banyak kaedah pembayaran boleh digunakan termasuk kupon dan buacer. Tetapi yang pernah saya gunakan adalah melalui Cek dan juga melalui Paypal.

Pembayaran melalui Cek

Anda hanya perlu pergi ke bahagian Reward dan pilih Check. Cek akan sampai ke alamat yang didaftarkan lebih kurang sebulan selepas kita redeem reward. Masa mula-mula serta dulu, saya memang gunakan pembayaran melalu Cek kerana ketika itu tiada lagi pembayaran melalui Paypal.

Apabila cek telah diterima, anda boleh tunaikan atau masukkan ke dalam akan anda di mana-mana bank di Malaysia.

p/s: Kalau tak silap saya, sekarang pilihan untuk pembayaran melalui cek dah tak ada..

Pembayaran melalui Paypal.

Ini adalah method pembayaran pilihan saya. Pembayaran melalui Paypal lebih mudah dan lebih pantas. Duit diterima terus ke dalam akaun Paypal (tunai). Jika anda masih belum ada akaun Paypal, boleh tengok video di bawah untuk menjelasan cara buat akaun Paypal.



Satu perkara yang saya nak ingatkan adalah, buat duit dengan survey bukanlah skim cepat kaya. Ia memerlukan masa dan komitmen yang agak tinggi untuk menjawab semua soalan yang diberikan. Jika nak sertai lebih banyak online survey, boleh gunakan PanelPlace iaitu satu laman web yang akan memberikan anda senarai laman web online survey yang sah yang anda boleh sertai secara percuma.

1 ulasan:

  1. saya sangat gembira jumpa laman ini dan harap dapat menjana pendapatan

    BalasPadam

Back To Top