Ads Top

Cara Simple Untuk Bina Headline Yang Memikat


Cara Simple Untuk Bina Headline Yang Memikat. Pernah tak anda terfikir kepada ada sesetengah iklan, mendapat sambutan, manakala yang lain tidak?

Salah satunya adalah disebabkan oleh HEADLINE copywriting yang tak menarik! Bila headline tidak menarik, orang biasanya tidak berminat untuk mengetahui lebih lanjut tentang produk tersebut. Bila tidak baca maksudnya berkebarangkalian mereka tidak membeli.

Menurut kajian, setiap pembaca mempunyai lebih kuran 3 saat untuk berfikir sama ada untuk membaca sesebuat iklan atau tidak. Jika headline tidak menarik, pastinya 3 saat tersebut akan berlalu begitu sahaja dan pelanggan pun akan terlepas.

Dengan headline yang betul juga akan dapat menapis pelanggan yang betul-betul berminat dengan produk kita.

Salah satu tips menulis headline yang menarik yang dikongsikan oleh Raja Kamil adalah semasa menuis headline copywriting, masukkan sekali 'nama prospek' atau target customer kita.

Contohnya : "Nasihat untuk Cikgu Wanita yang hendak dapatkan kulit yang cerah....."

Dalam headline di atas, ianya terus di tujukan kepada Cikgu + Wanita ......

Menulis copywriting sememangnya perlukan latihan yang banyak untuk dapatkan teknik yang terbaik.



Walaubagaiman pun, kita boleh mempercepatkan proses penulisan copywriting dengan menggunakan Headline Generator.

Headline Generator adalah satu software ringkas yang membantu kita untuk membina HEADLINE untuk copywriting kita. 

Cara menggunakan headline generator juga sangat mudah. 

Anda akan diberikan lebih kurang 10 soalan berkaitan prospek anda seperti latar belakang prospek, nama produk dan kebaikan produk anda. Setelah maklumat tersebut dimasukkan, anda hanya perlu tekan satu klik untuk software tersebut menjana 41 jenis headline.

Mudah bukan?

Anda boleh lihat demo menggunakan Headline Generator di sini: bit.ly/robotheadline

Terima kasih kerana membaca Cara Simple Untuk Bina Headline Yang Memikat. Jangan lupa untuk like Facebook Wikicara.org, Follow Instagram dan juga Subscribe Youtube Channel saya. Sila berikan komen anda berkenaan artikel ini di ruangan komen ye.

Tiada ulasan:

Dikuasakan oleh Blogger.