Cara Buat Facebook Fanpage Yang Professional


Facebook memang sudah tidak asing lagi di Malaysia. Buktinya, lebih kurang 20 juta rakyat Malaysia yang mempunyai akaun Facebook. Dan dalam jumlah tersebut ada yang menggunakan Facebook sebagai medium untuk mencari kawan, mengeratkan silaturahim dan ada juga yang khas untuk berniaga secara atas talian.

Jika anda nak mulakan perniagaan atas talian menggunakan Facebook, salah satu perkara yang anda perlu kan adalah Facebook Fanpage.


Apa Itu Facebook Fanpage?

Facebook Fanpage adalah page khas untuk mengumpulkan pengikut untuk sesuatu jenama atau peniagaan. Facebook page adalah penting untuk mengumpulkan prospek atau pelanggan untuk sesuatu jenama. Selain itu, fanpage juga merupakan salah satu daripada medium perhubungan antara peniaga dan juga pelanggan.

Walaupun di facebook terdapat pengguna yang sangat besar yang boleh anda sasarkan untuk menjual produk anda. Namun, secara realitinya, ramai yang masih gagal untuk memanfaatkan peluang tersebut. Ramai yang masih terpinga-pinga dan keliru tentang cara menggunakan facebook fanpage dengan berkesan untuk melonjakkan jualan mereka. 

Antara masalah-masalah yang sering dihadapi adalah seperti..

  1. TAK TAHU nak bina fanpage yang terbaik dan kelihatan profesional
  2. TAK TAHU nak kumpul dan naikkan jumlah like agar fanpage nampak berkredibiliti
  3. TAK TAHU nak buat post yang dapat menarik minat orang untuk membeli!
  4. TAK TAHU cara buat iklan yang betul untuk mendapatan jualan dengan pantas!
  5. TAK TAHU cara nak berinteraksi dan close sale dengan mudah apabila sudah ada prospek yang berminat dengan produk yang dijual!
Jika anda nak memulakan perniagaan di facebook dengan fanpage. Anda perlu tahu beberapa perkara sebelum memulakkan perniagaan di facebook.
  1. Nak Jual Produk Apa
  2. Nak Jual Kepada Siapa
  3. Bina Fanpage Yang Professional
  4. Cari Pengikut
  5. Post dan Engagement
  6. Asas Pengiklanan
  7. Close Sale.
Saya bukanlah orang yang pakar untuk menceritakan secara terperinci tentang setiap perkara di atas, tetapi saya percaya Nigel Ong dalam ebooknya Fanpage Superstar ada menceritakan secara terperinci 7 perkara di atas berserta satu TIPS RAHSIA yang hanya diberikan kepada pembaca ebook tersebut.


Ebook tersebut ditulis berdasarkan pengalaman beliau sendiri yang sehari telah menghasil ratusan dan ribuan ringgit dengan menggunakan facebook fanpage. Jadi saya rasa beliau memang layak untuk memberikan panduan cara untuk membina facebook fanpage untuk perniagaan yang berjaya.

Jika anda nak mulakan perniagaan di facebook, ebook ini adalah satu keperluan untuk anda. Dari pemilihan produk sehinggalah kepada jualan kepada pelanggan ada diceritakan dalam buku ini. 

Jika anda belum pernah buat facebook page, saya ada tunjukkan secara ringkas cara untuk buat facebook page dalam video di bawah ni. Tetapi untuk menjadikan fanpage tersebut sebagai platform untuk menjual, saya cadangkan anda untuk dapatkan ebook daripada Nigel Ong tersebut.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Back To Top